چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

بازداشت یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی با بدهی 2هزار میلیاردی

پیش از این در سال 1386 ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای از «ح-ب-د» قاچاقچی دانه درشت و بزرگترین قاچاقچی شناسایی شده در کشور نامبرده و گفته بود که وی پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود 13 میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرده تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری نماید.
نامبرده طبق مستندات موجود رقمی بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال اعم از ریالی و ارزی به نظام بانکی کشور بدهکار است. عمده دریافتی‌های نامبرده بازگشایی بی ضابطه LC از سوی بانک‌های عامل و بر اساس زد و بند با برخی از پرسنل بوده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261451

چرا انسان های اولیه دندان های سالمتری داشتند؟

انسان های اولیه نه دندان هایشان را مسواک می زدند و نه می دانستند نخ دندان و خمیردندان یعنی چه، نواع و اقسام محصولات بهداشت دهان و دندان هم به ظاهر ابداع سالیان اخیر است.

«انسان های شکارچی دندان های خیلی خوبی داشته اند، اما به محض آنکه به کشاورزی روی آوردند، تغییر بزرگی در دندانهایشان به وجود آمد. بیماری لثه بین آنها شیوع پیدا کرد و به ناگاه تعداد زیادی دچار پوسیدگی دندان شدند.»

دانشمندان در توضیح این شرایط تغییر رژیم غذایی را به عنوان مؤلفه ای مهم معرفی می کنند.

 آقای کوپر و گروه محققان همراه وی با آزمایش پلاک های دندانی برجای مانده از ۳۴ اسکلت انسان ماقبل تاریخ به این نتیجه رسیدند که آدم های نخستین نسبت به فرزندان خود در عصر نو، دندان های بسیار سالم تری داشته اند. این دانشمندان در ادامه بررسی های خود اعلام کردند که بشر در طول سده ها رژیم غذایی خود را از گوشت، سبزیجات و دانه های خوراکی(مرحله‌ای که از طریق شکار و گردآوری گیاهان و دانه‌های گیاهی تغذیه می‌کردند و هنوز مسکن ثابتی نداشتند. وبلاگ آموختن) به کربوهیدرات و قند تغییر داده و در پی همین تغییر ترکیب باکتریایی دهانش را نیز دستخوش تغییر کرده است.

(وبلاگ آموختن: لواشک، پفک، ترشک، چیپس، انواع بیسکویت و کیک‌ها و ... را هم به آن اضافه کنید تا نتیجه را دریابید. غذای آن‌ها ساده و عاری از مواد شیمیایی بود که امروزه همراه با مواد غذایی به نام مواد نگه‌دارنده به خورد مردم می‌دهند تا جیب خود را هر چه بیشتر پر نگه‌دارند.)

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261493

موش های عظیم الجثه تهران

بعضی از این موش ها به بزرگی بیش از 5 کیلو هستند. اسماعیل کهرم، مشاور محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از بزرگی موش های صحرایی تهران می نویسد به نظر می رسد آنها در اثر سم ها و اشعه های مورد استفاده علیه شان جهش ژنتیکی داشته اند و بزرگ تر شده اند.
آنها الان بزرگ تر شده و متفاوت به نظر می رسند در حالی که این تغییرات به طور طبیعی هر چند میلیون سال یکبار رخ می دهند. این موش ها از 60 گرم به 5 کیلو افزایش وزن داشته اند و حالا از گربه ها هم بزرگ تر شده اند."
در دوران قرون وسطی در اروپا موش های صحرایی سفید و سیاهی بودند که قادر بودند حتی نوزاد تازه متولد انسان را بلند کرده و با خود ببرند.
در شهر تهران 25 میلیون موش صحرایی وجود داشته باشد و هم اکنون تلاش ها برای نابودی آنها حتی شب ها به صورت شکار از سوی تک تیراندازها ، ادامه دارد و تا کنون بیش از 2200 موش بزرگ به این روش و با استفاده از تفنگ شکار شده اند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261086

مشایی: انسان تا 100 سال دیگر انسان می‌سازد/ تنها بهار است که حقیقت دارد

مشایی با بیان اینکه مدتی درباره این موضوع فکر می‌کردم که وضعیت بشر در آینده چگونه خواهد شد، گفت: به نظرم در کمتر از صدسال آینده با انسان‌هایی زندگی می کنیم که ساخته خود ما هستند؛ انسان‌هایی دقیقا مثل ما که با آنها انس می‌گیریم و بدون تردید این آینده قطعی بشر است.  با بیان این موضوع خواستم بگویم در آن زمان اولین انسانی که انسان های امروزی قادر به ساختن آن می‌شوند از جنس مهندسان هستند اما انسانی که سر آخر ساخته می شود هنرمند و شاعر است.

اگر امروز به هر دلیلی در شرایط دشواری هستیم اما در جیبمان خورشید داریم و خورشید همیشه پس ابر نمی ماند.
پاییز نه وجود دارد نه حقیقت؛ چراکه تنها بهار است که حقیقت دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261366

 قدرت خرید مردم نصف شده است

محمدرضا رحیمی : ما در کشور 3 میلیون واحد صنفی، 8400 اتحادیه و 64 هزار شهید اصناف و بازاری داریم که این جمعیت همواره یار و یاور نظام ، انقلاب اسلامی و دولت بوده‌اند. قدرت خرید حقوق بگیرها نصف شده است، پس از اصناف انتظار می‌رود، تا رعایت حال مردم را بکنند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261400

 سعيد مرتضوی حق امضا ندارد

يك منبع آگاه در سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد: نامه اي از سوي سازمان بازرسي به سازمان تامين اجتماعي ارسال شده كه ديگر سعيد مرتضوي حق امضا در اين سازمان را ندارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261448

قتل کارمند عاشق به دست مدیرعامل!

منشی شرکت: نرگس

مقتول: حمید

مدیر شرکت میثم: نرگس همسر صیغه ای من است. چندی قبل متوجه ارتباط پنهانی حمید با او شدم به همین خاطر نقشه قتلش را طراحی کردم. روز حادثه او را در طبقه بالای شرکت خفه کرده و جسدش را مثله کردم. جسد را به محمدشهر کرج برده و در منطقه ای بیابانی انداختم. به نزدیکی خانه رسیده بودم که متوجه شدم سر مقتول بر روی صندلی جلوی ماشین جا مانده به همین خاطر آن را در خیابانی به بیرون پرت کردم.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261444

تایید دریافت وام یک میلیارد دلاری از ایران در پارلمان سوریه

پارلمان سوریه در نشستی دریافت وام یک میلیارد دلاری از ایران را تایید کرد. این وام یک میلیارد دلاری در قالب خط اعتباری دولت ایران به دولت سوریه ارائه خواهد شد.
قرارداد راه اندازی این خط اعتباری قبل از این در تهران میان بانک تجاری سوریه و بانک توسعه صادرات ایران امضا شده بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/261421



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب