چند خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تحصن کارگران کارخانه «فارسیت» در فرمانداری دورود

۴۰ نفر از کارگران کارخانه فارسیت دورود با تحصن در فرمانداری خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.کارگران معترض با انتقاد از سوء مدیریت مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت فارسیت، عدم حضور آنان در محیط کار جهت پاسخگویی لازم به کارگران و عدم پرداخت مطالبات آن‌ها را عامل تحصن خود عنوان كرده‌اند.

متحصنین نسبت به تصمیم مدیران ارشد این کارخانه در اخراج کارگران پیمانکار بالای ده سال سابقه کار معترض‌اند.وعده داده‌اند که طلب کارگران را که گفته می‌شود پنج ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند به آن‌ها پرداخت کنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=65067

شکست مذاکرات برای پایان اعتصاب کارگران در هنگ كنگ

کارگران اعتصاب‌کننده با بیان اینکه دستمزدشان در ۱۰ سال گذشته ثابت مانده است، خواستار افزایش ۲۰ درصدی حقوق خود هستند.» دیدار نمایندگان حدود ۴۵۰ کارگر اعتصاب‌کننده اسکله‌های هنگ کنگ و وزیر کار و خدمات اجتماعی که حدود یک و نیم ساعت در پشت درهای بسته صورت گرفت، بدون نتیجه به پایان رسید.اعتصاب‌کنندگان با پیشنهاد افزایش هفت درصدی دستمزد‌ها که پیش از این مطرح شده بود، مخالفت کرده‌اند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=65354

بیكاری ۸۵ نفر از کارگران قدیمی نورد لوله صفا

۸۵ نفر از کارگران با سابقه کارخانه نورد لوله صفا در اعتراض به تمدید نشدن قرار داد کاریشان از سوی کارفرما در مقابل درب ورودی کارخانه  تجمع كردند.

نماینده کارگران کارخانه نورد لوله صفا با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۱۲ ساله این کارگران، به ایلنا گفت: قرارداد ۸۵ نفر از نیروهای قدیمی و با تجربه این واحد تولیدی پس از خاتمه قرارداد به دستور کارفرما تمدید نشده است و این کارگران در اعتراض به فقدان امنیت شغلی و تحمیل قرارداد موقت با وجود ماهیت استمراری كارشان دست به تجمع زدند.

کارفرمای این واحد تولیدی در سال جدید ۹۵ درصد از قراردادهای کارگران خود را یکماهه تمدید کرده است و اعلام كرده كه بدلیل مشكلات اقتصادی ناچار است هر ماه تعدادی از کارگران خود را اخراج کند.او به شایعه‌ای كه در بین كارگران پخش شده است اشاره كرد و گفت: گفته می‌شود کارفرما در تلاش است برای کاهش هزینه‌های کارخانه به مرور تعداد ۴۰۰ نفر از نیروهای قراردادی پر سابقه را تعدیل کند.

به گفته این كارگر، در سال گذشته کارگران کارخانه نورد لوله صفا شش ماه حقوق معوقه طلب داشتند که بخشی از این معوقات اخیرا پرداخت شده است اما هم اکنون كارگران حقوق ماه‌های اسفند و فروردین خود را دریافت نکرده‌اند.

گفتنی است کارخانه‌های نورد پروفیل ساوه و نورد لوله صفا واقع در شهرستان ساوه به یك کارفرما تعلق دارد و مجموعا حدود ۲۵۰۰ کارگر در آن‌ها مشغول به کارند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=65359



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب