چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

یک بام و دو هوای تورم و قیمت خودرو

بر اساس اعلام بانک مرکزی ، تورم این بخش ، بسته به نوع خودرو ، از 50 تا 60 درصد اعلام شده و به همین میزان نیز بر قیمت خودرو افزوده شده است.
مثلاً پراید 131 ، با نرخ تورم 50 درصدی ، به 14 میلیون و 300 هزار تومان رسیده و پژو 405 ، با 60 درصد تورم ، 20 میلیون و 400 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
1 - چگونه است که وقتی نوبت به قیمت گذاری خودروها می رسد ، نرخ تورم ، 50 تا 60 درصد اعلام می شود ولی در تبلیغات رسانه ای و برای عموم مردم ، آن را 30 درصد اعلام می کنند؟

اما واقعاً آیا مردم که هر روز ، در بازار با قیمت های مختلف ، از نان و پنیر گرفته تا میوه و لباس و دارو و مسکن و ... سر و کار دارند ،می پذیرند که با یک تورم 30 درصدی طرف هستند؟! واقعاً قیمت کدام کالا به افزایش 30 درصدی بسنده کرده است؟
2 - چگونه است که وقتی می خواهند قیمت خودرو را تعیین کنند ، سراغ تورم می روند و می گویند چون تورم این بخش ، فلان قدر افزایش داشته ، باید قیمت خودرو هم به همان اندازه بالا برود و در این راه، حتی از ریال آخر نیز نمی گذرند(سمند ال ایکس 208693773 ریال و پراید صدوسی ویک ،143574546 ریال قیمت گذاری شده اند)اما وقتی نوبت به حقوق کارمندان دولت می رسد ، از این خبرها نیست و درصد افزایش حقوق ها ، حتی به اندازه تورمی که خودشان هم اعلام می کنند صورت نمی گیرد. آیا اگر کارمندان ضرر کنند و قدرت خریدشان پایین بیاید ، مشکلی نیست؟! این سیاست یک بام و دو هوا تا کجا باید ادامه پیدا کند؟!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/270053

روزانه ۳۰۰ ایرانی سکته مغزی می‌کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی: طبق مطالعات انجام شده در کشور روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در ایران دچار سکته مغزی می‌شوند و با توجه به سالمند شدن جامعه این عارضه در آینده افزایش خواهد داشت بنابراین ایجاد مراکز اختصاصی درمان سکته مغزی الزامی است.

مقدار زیادی از خطرات ابتلا به سکته‌های مغزی و قلبی با یکدیگر مشترک است که فشار خون، دیابت، چربی خون بالا، چاقی، تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/270073

افزایش ۷۲درصدی آلودگی صوتی در تهران

معصومه ابتکار: شورای شهر تهران و کمیته محیط زیست شهرداری به بحث آلودگی به عنوان یکی از معضلات شهر تهران پرداخته است که متأسفانه تحقیقات نشان می‌دهد طی ده سال گذشته، ما شاهد افزایش آلودگی صدا در تهران به میزان 8.2 دسی‌بل بوده‌ایم یعنی حدود 72 درصد فشار آلودگی صوتی افزایش یافته که این بسیار نگران‌کننده است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/270106



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب